Корисні поради

Як не відкладати справи?

Знайомо, коли багато важливих справ (завдань, уроків тощо), а ви відкладаєте їхнє виконання, натомість обираючи малозначуще? Якщо так, можете запідозрити у себе схильність до прокрастинації. Справи накопичуються, створюючи відчуття безсилля. Чому так і що з цим робити?
Ви боїтеся, тому і зволікаєте. Очікуєте, що стикнетеся з неприємними відчуттями, не впораєтеся, не зможете блискуче проявити себе, а на інший результат ви не згодні... Проаналізуйте, які думки вас змушують зволікати. Зробіть те, що у ваших силах - це змінить акцент і дасть відповідний результат.
Відшукайте "крадіїв часу": маловажливі справи, розваги тощо. Можливо, через них ви від чогось втікаєте (перечитайте ще раз попередній пункт).
Відкладаючи, ви втрачаєте можливості.
Плануючи терміни виконання завдань, розумійте, що, можливо, часу знадобиться більше, адже ми не передбачаємо всіх обставин. Плануйте із запасом.
Іноді тільки здається, що завдання є складним і неприємним, а розпочавши його, негативні відчуття проходять, і навіть може з’явитися зацікавленість. Спробуйте просто розпочати, а там, дивись, і з'явиться відповідне налаштування. Часто проблема не в завданні, а в негативних очікуваннях. Долайте їх, а не зволікайте.



Рекомендації для ефективнішого навчання:

Намагайтеся не виконувати декілька завдань, справ одночасно. Такі швидкі переключення не дозволяють повноцінно сконцентруватися на завданні, знижуючи результативність роботи. Виконуйте завдання послідовно, а не одночасно. І не забувайте про перерви між завданнями, які дозволять перепочити.

Ми запам’ятовуємо те, на чому зосередили увагу. Тому, якщо хочете отримати більшу ефективність, – не відволікайтеся.

Читаючи підручник, спробуйте переказати зміст прочитаного. Чи добре ви його зрозуміли?

Створюйте схеми, підкреслюйте тільки найголовніше.


Емоції

 

Уміння аналізувати і розуміти власні емоції є підґрунтям для керування ними, а також допомагає розумітися в емоціях інших людей, сприяє розвитку емоційного інтелекту.

Основні емоції:

Страх – емоція, яку відчуває людина, зіткнувшись з реальною небезпекою.

Тривога – це скоріше «передчуття», очікування чогось небажаного.

Гнів, роздратування – емоція, яка пов’язана з перешкодами на шляху до реалізації потреби.

Подив відчуваємо при зустрічі з несподіванкою.

Радість – задоволення наших потреб і бажань.

Провину відчуваємо, якщо вчинили не так, як потрібно було.

Інтерес охоплює нас, коли ми прагнемо дізнатися більше.




Як позбутися роздратування?

Роздратування є зменшеною формою такої емоції, як гнів. Роздратування ми відчуваємо, коли ситуація не відповідає нашим очікування. І, на жаль, часто спочатку ми реагуємо, а потім тільки усвідомлюємо наслідки. Що ж робити?

1. Згадайте ситуації, коли ви самі були об’єктом чужого роздратування. Чи пішло це на користь вашій дружбі? Чи готові були прислухатися до слів вашого співрозмовника? Напевно, ні. Усвідомте наслідки роздратування.

2. Спробуйте пригадати ситуації, які вас дратують і обдумайте, як можна реагувати по-іншому. При виникненні такої ситуації – у вас буде готовий алгоритм дій.

3. Пригадайте ваші плани і цілі на майбутнє. Чи допоможе в їх досягненні роздратування?

5. Підключайте гумор, спробуйте відволіктися на справу.


Техніка активного слухання

Існує відомий афоризм: «Заговори, щоб я тебе побачив». Важливо знати як вести розмову так, щоб спілкування було приємним. Техніка активного слухання в цьому допоможе. Ваш співрозмовник відчуватиме увагу до себе, усвідомлюватиме, що його почуття розуміють. Що можна порадити?

Використовуйте перефразування. Повторіть своїми словами те, що сказав співрозмовник. Він відчуватиме зацікавленість і підтримку.

Уточнюйте деталі, ставте запитання.

Повідомте співрозмовнику, що ви зрозуміли його стан і емоції. Наприклад: «Я розумію, як тобі зараз образливо».

Намагайтеся не відволікатися на телефонні розмови і соціальні мережі. Не зовсім комфортно, коли ваш співрозмовник активно спілкується ще й в мережі.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Популярні теми